ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2025 B

ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Θεωρίες Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση

(Πλιόγκου Βασιλική-  Τρομάρα Σοφία)

1. Η αξιολόγηση για τη μάθηση και η αξιολόγηση ως μάθηση. Σύγχρονες προσεγγίσεις και βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας.

2. Πολλαπλές μορφές ανισοτήτων στην εκπαίδευση: αξιολόγηση και εμπόδια στον κοινωνικό μετασχηματισμό.

3. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: απόψεις εκπαιδευτικών, εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα, επαγγελματική ανέλιξη και κοινωνική συνοχή

4. Αξιολόγηση και μετα-Covid εποχή. Η εκπαιδευτική αξιολόγηση ως εργαλείο επανάκαμψης.

5. Μακρο-σκοπικές προσεγγίσεις της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. Ελλάδα και άλλες χώρες.

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Η Αξιολόγηση στο μοντέλο κοινωνικής-οικονομικής ανάπτυξης και δομών Πρόνοιας και Πολιτισμού

(Καλεράντε Ευαγγελία- Νικολάου Σουζάνα- Ασπρούλης Άρης- Ουδατζής Νίκος- Δημούλης Κωνσταντίνος)

  1. Η Αξιολόγηση ως διαδικασία σε δομές δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης
  2. Αξιολόγηση και δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα: Ιστορία, πρότυπα και πεδία  εφαρμογής
  3. Αξιολόγηση και λειτουργία των επιχειρηματικών δομών
  4. Αξιολόγηση της ενσωμάτωσης των επιχειρήσεων στο εξωτερικό τους περιβάλλον (κοινότητες, τοπική οικονομία, αυτοδιοίκηση)
  5. Αξιολόγηση και προνοιακές δομές: Περιπτώσεις ανάλυσης στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
  6. Διεθνείς Οργανισμοί και πεδία εφαρμογής της Αξιολόγησης:  Πρότυπα και δείκτες αξιολόγησης
  7. Ειδικές μορφές Αξιολόγησης στην οργάνωση και λειτουργία των πολιτιστικών δομών
  8. Το ζήτημα της Αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική πολιτική (2015-2022) ή οποιαδήποτε άλλη περίοδο (θέμα προς διαμόρφωση)
  9. Εκπαιδευτική πολιτική για την Ανώτατη Εκπαίδευση (2020-2022). Κοινωνιολογικές και πολιτικές διαστάσεις στο ερμηνευτικό πλαίσιο της Αξιολόγησης (θέμα προς διαμόρφωση)
  10. Εκπαιδευτική πολιτική για τα ΑΜΕΑ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Θεωρητική προσέγγιση της σχέσης εκπαίδευσης- εργασίας- Αξιολόγησης
  11. Αναλυτική παρουσίαση της έρευνας έκθεσης (ΙΕΠ) για τη διαρροή μαθητών-μαθητριών από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Κοινωνικο-Πολιτικός Λόγος στην Αξιολόγηση της Έρευνας
  12. Μελέτη και σχολιασμός των πορισμάτων της τελευταίας έκθεσης PISA, λαμβάνοντας υπόψη: α) συγκριτικά στοιχεία και β) δημοσιεύματα τύπου.
  13. Ανάλυση περιεχομένου άρθρων σε εφημερίδες για θέματα μεταναστών- προσφύγων: Κοινωνικο-πολιτική Αξιολογική οριοθέτηση
  14. Ανάλυση περιεχομένου άρθρων σε εφημερίδες για θέματα γυναικοκτονιών ή κακοποίηση ή συνδυασμό των δυο.  Κοινωνικο-πολιτική Αξιολογική οριοθέτηση
  15. 15.Μελέτη και σχολιασμός εκθέσεων Ευρωπαϊκής Ένωσης ΟΟΣΑ και Διεθνών Ευρωπαϊκών Φορέων σε ειδικές θεματικές, που προσδιορίζονται, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα φοιτητών-φοιτητριών. 
  16. Κοινωνικο-πολιτικές διαστάσεις θεματικών, όπως εκφέρονται στον κινηματογραφικό ή λογοτεχνικό λόγο (θέμα προς διαμόρφωση κατόπιν συνεννόησης)
  17. Γενιά Ζ- Αξιολόγηση χαρακτηριστικών της συνδυαστικά σε μεθόδους διδασκαλίας
  18. Γενιά Ζ- Αξιολόγηση δεδομένων, ανάλυση κοινωνικών προβλημάτων στην εκπαίδευση
  19. Πολιτική κοινωνικοποίηση- ομάδες πίεσης: συνδικαλιστικοί φορείς, παρεμβατικός εκπαιδευτικός λόγος (η περίοδος και το υλικό κατόπιν συνεννόησης)
  20. Πολιτική κοινωνικοποίηση, μαθητικοί σύλλογοι ή φοιτητικοί σύλλογοι (εκδηλώσεις φαινομένων, έρευνα ή ανάλυση εντύπων σε ορισμένη περίοδο)
  21. Δυτική κουλτούρα ή άλλη κουλτούρα και επικαθορισμοί στην εκπαίδευση (ειδική θεματική προς διαμόρφωση)
  22. Αξιολόγηση ζητημάτων σχετικών με το bullying ( έρευνες, κειμενικός λόγος κλπ.)
  23. Αξιολόγηση πολιτικού λόγου, πχ άνοδος της άκρας δεξιάς, σύνδεση με εκπαίδευση, πολιτική κοινωνικοποίηση, δημοκρατία, θεσμούς κλπ. 
  24. Το πρόγραμμα PISA του ΟΟΣΑ ως μέθοδος αξιολόγησης. Μια κοινωνιολογική ανάλυση και αξιολόγηση.
  25. Η θεωρία του Ανθρωπίνου κεφαλαίου σήμερα και η εκπαίδευση ως επενδυτικό ή καταναλωτικό αγαθό
  26. Η έκθεση προτάσεων του ΟΟΣΑ (Education Policy Advices for Greece, 2011) ως παράγοντας επιτάχυνσης της εναρμόνισης σε κοινές εκπαιδευτικές στρατηγικές κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης
  27. Οι επιπτώσεις της αξιολόγησης και της διαπίστευσης στην Ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην οργανωτική και επαγγελματική αυτονομία των διδασκόντων (2005-2022)
  28. Αυτονομία των σχολικών μονάδων, εντατικοποίηση «ελέγχου» προσαρμογής σε κανονιστικές νόρμες και αλλαγή του «εργασιακού ήθους» των εκπαιδευτικών. Ο ρόλος του «ρυθμιστικού κράτους» ως καταλύτης μεταβάσεων σε νέο εκπαιδευτικό παράδειγμα.
  29. Λειτουργική αξιοποίηση/αποτίμηση των αποτελεσμάτων αξιολόγησης των επιδόσεων μαθητών ηλικίας 15 ετών στους διαγωνισμούς PISA στον εκπαιδευτικό πολιτικό λόγο στην Ελλάδα της τελευταίας δεκαετίας.
  30. Κοινωνικές και εκπαιδευτικές προκλήσεις από τη θεσμοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
  31. Κοινωνικές επιπτώσεις του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από το 1832 έως το 1895.
  32. Η προσπάθεια ανανέωσης του αξιολογικού συστήματος των εκπαιδευτικών του 1899 από τον Αθ. Ευταξία. Για ποιους λόγους απέτυχε;
  33. Η προσπάθεια ανανέωσης του αξιολογικού συστήματος των εκπαιδευτικών του 1889 (τα 9 νομοσχέδια του Γ. Θεοτόκη). Για ποιους λόγους απέτυχε;
  34. Ο Χαρίλαος Τρικούπης και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Πολιτικοί και κοινωνικοί παράγοντες που επηρέασαν την εκπαιδευτική πολιτική του.
  35. Ο θεσμός του επιθεωρητή από το 1895 έως το 1940. Κριτική αποτίμηση του θεσμού.
  36. Ο θεσμός του επιθεωρητή από το 1949 έως το 1982. Κριτική αποτίμηση του θεσμού.
  37. Κριτική αποτίμηση της εκπαιδευτικής πολιτικής της περιόδου 1980-1989.
  38. Νέοι και Ευρώπη. Αξιολόγηση των απόψεων των νέων για ευρωπαϊκές πολιτικές.
  39. Το σχολείο ως οργανισμός που μαθαίνει και ως κοινότητα μάθησης . Αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς στην πράξη
  40. Η επίδραση τη αυτοαξιολόγησης στη μάθηση και ο ρόλος της ηγεσίας.
  41. Συμπερίληψη και αξιολόγηση
  42. Σχεδιασμός, οργάνωση και αξιολόγηση κοινωνικών υπηρεσιών: ανάλυση παραδείγματος
  43. Κουλτούρα συμμετοχής και αξιολόγηση
  44. Δικτύωση φορέων και αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας εφαρμοζόμενων πολιτικών στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων
  45. Αξιολόγηση στην οργάνωση και λειτουργία πολιτιστικών δομών: ανάλυση παραδείγματος
  46. Η επιρροή των διαδικασιών αξιολόγησης στους/στις μαθητές/μαθήτριες και στη μάθηση
  47. Η συνέπειες της αξιολόγησης στην αυτορρυθμιζόμενη μάθηση
  48. Η επιρροή της οικογένειας στον εκπαιδευτικό για την αξιολόγηση του μαθητή
  49. Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας κοινωνικών υπηρεσιών σε ευάλωτες ομάδες (άνεργοι, άστεγοι, μετανάστες).
  50. Ο ρόλος της αξιολόγησης στην επιμόρφωση και την επαγγελματική ανάπτυξη του προσωπικού σε κοινωνικές δομές.
  51. Πώς επηρεάζει η αξιολόγηση των δομών πρόνοιας τη χάραξη κοινωνικής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο;
  52. Ανάλυση εργαλείων αξιολόγησης στις ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κοινωνικής πρόνοιας.
  53. Αξιολόγηση των υπηρεσιών πρόνοιας μέσω της εμπειρίας των ωφελούμενων: Δεδομένα, δυσκολίες και ηθικά ζητήματα.
  54. Η αξιολόγηση των πολιτιστικών δράσεων σε τοπικούς δήμους: Δείκτες, μεθοδολογίες και αποτελεσματικότητα.
  55. Ο κοινωνικός αντίκτυπος των πολιτιστικών φορέων: Μορφές αξιολόγησης και σημασία
  56. Αξιολόγηση της συμμετοχής του κοινού σε μουσεία, θεατρικές παραστάσεις και πολιτιστικά φεστιβάλ.
  57. Αξιολόγηση προγραμμάτων πολιτιστικής εκπαίδευσης σε σχολεία: Μεθοδολογικές προσεγγίσεις και προκλήσεις.
  58. Η σημασία της αξιολόγησης σε φορείς άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.
  59. Πολιτισμός και κοινωνική ένταξη: Πώς αξιολογούνται οι δράσεις που στοχεύουν στην ενσωμάτωση μεταναστών ή προσφύγων μέσω του πολιτισμού;
  60. Η πολιτιστική δράση ως εργαλείο ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής: Μια αξιολογητική προσέγγιση.
  61. Αξιολόγηση προγραμμάτων που συνδυάζουν πρόνοια και πολιτισμό (π.χ. θέατρο θεραπείας, τέχνη στην κοινότητα).
  62. Ο ρόλος των πολιτιστικών κέντρων ως φορείς πρόνοιας: Δυνατότητες και περιορισμοί.
  63. Αξιολόγηση της πρόσβασης ατόμων με αναπηρία σε προνοιακές και πολιτιστικές δομές.

Σε συνεννόηση μπορείτε να επιλέξετε ένα άλλο θέμα το οποίο θα προσαρμοστεί κατάλληλα, ώστε να σας δοθεί η δυνατότητα να διερευνήσετε διαθεματικά και διεπιστημονικά σύγχρονες οπτικές.

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Μεθοδολογία έρευνας στην Αξιολόγηση

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Κυρίδης Αργύρης

  • Κατασκευή κλίμακας στάσεων για θέμα που θα επιλέξει ο/η φοιτητής/τρια
  • Προσδιορισμός ερευνητικού προβλήματος, ερευνητικών ερωτημάτων και ερευνητικού εργαλείου σε θέμα που θα επιλέξει  ο/η φοιτητής/τρια
  • Βασική Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων (θα τα χορηγήσει ο διδάσκων)
  • Δημιουργία μικτού ερωτηματολογίου (στάσεις και συλλογή πληροφοριών) για θέμα που θα επιλέξει ο/η φοιτητής/τρια
  • Ερευνητικά ερωτήματα και διατύπωση ερωτήσεων για θέμα που θα επιλέξει ο/η φοιτητής/τρια

Γιαβρίμης Παναγιώτης

  • Η ανάλυση περιεχομένου στην ποιοτική έρευνα
  • Οι ομάδες εστίασης ως μέθοδος έρευνας
  • Η έρευνα δράσης ως μέθοδος έρευνας
  • Η εμπειρικά θεμελιωμένη θεωρία (Grounded Theory)
  • Η Εθνομεθοδολογία στην ποιοτική έρευνα
  •  Η Φαινομενολογία στην ποιοτική έρευνα

Φωτόπουλος Νίκος

1. Αξιολόγηση προγραμμάτων σε δομές δια βίου μάθησης (γενικής εκπαίδευσης
ενηλίκων, ΚΕΔΙΒΙΜ)


2. Αξιολόγηση  προγραμμάτων σε δομές επαγγελματικής κατάρτισης (αρχικής και συνεχιζόμενης)


3. Πιστοποίηση  Προσόντων Μη τυπικής Εκπαίδευσης και άτυπης μάθησης


4. Δια βίου Μάθηση, Κοινωνική Ευπάθεια, Κοινωνική Ένταξη


5. Σύνδεση τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης


6. Εκπαίδευση, κατάρτιση, ΔΒΜ και πολιτικές απασχόλησης


7. Ανθρώπινο δυναμικό, Δεξιότητες και αγορά εργασίας.

8. H ποιοτική έρευνα στην εκπαιδευτική αξιολόγηση

    9. Πολιτισμικό κεφάλαιο» και δεξιότητες ανθρώπινου δυναμικού

    10. Πολιτισμικό κεφάλαιο» και ηγεσία σε εκπαιδευτικούς θεσμούς.

    Κωνσταντινίδου Ευθαλία

    1. Κοινωνικοψυχολογική ανάλυση λόγου και ψυχολογική αξιολόγηση ποιότητας ζωής: Σύνδεση με την έρευνα εκπαιδευτικής αξιολόγησης

    2. Κοινωνικοψυχολογική ανάλυση λόγου και λογοδοτήσεις: Σύνδεση με την έρευνα εκπαιδευτικής αξιολόγησης

    3. Κοινωνικοψυχολογική ανάλυση λόγου και ανάλυση συνομιλίας: Σύνδεση με την έρευνα εκπαιδευτικής αξιολόγησης

    4. Κοινωνικοψυχολογική ανάλυση λόγου και ιδεολογικά διλήμματα: Σύνδεση με την έρευνα εκπαιδευτικής αξιολόγησης

    5. Κοινωνικοψυχολογική ανάλυση λόγου και κατασκευή γεγονότων: Σύνδεση με την έρευνα εκπαιδευτικής αξιολόγησης

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Ιστορική συγκριτική επισκόπηση εφαρμοσμένων μοντέλων Αξιολόγησης

    (Τζάρτζας Γιώργος, Σβολόπουλος Βασίλειος)

    1.  Πολιτιστικές και Κοινωνικές Επιρροές στην Υιοθέτηση Εναλλακτικών Μεθόδων Αξιολόγησης

    – Μελετήστε πώς οι πολιτισμικές στάσεις απέναντι στην εκπαίδευση επηρεάζουν την υιοθέτηση εναλλακτικών μεθόδων αξιολόγησης.

    2. Ο ρόλος των εναλλακτικών αξιολογήσεων στην κατάταξη PISA

    – Αναλύστε πώς οι χώρες με υψηλές βαθμολογίες του προγράμματος για τη διεθνή αξιολόγηση μαθητών (PISA) ενσωματώνουν εναλλακτικές στρατηγικές αξιολόγησης.

    – Διερεύνηση της συσχέτισης μεταξύ εναλλακτικών αξιολογήσεων και επίδοσης των μαθητών σε διεθνή τυποποιημένα τεστ.

    3. Σύγκριση εναλλακτικής αξιολόγησης μεταξύ χωρών (2)

    – Συγκρίνετε πώς διαφορετικές χώρες ενσωματώνουν εναλλακτικές μεθόδους αξιολόγησης (portfolio, αυτοαξιολογήσεις, αξιολογήσεις από ομότιμους, αξιολογήσεις βάσει έργων).

    – Συγκρίνετε δύο χώρες και επιλέξτε μια μόνον ενναλακτική μέθοδο αξιολόγησης.

    4. Πρακτικές Αξιολόγησης (φοιτητών / καθηγητών) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

    – Συγκριτική Ανάλυση Παραδοσιακών και Εναλλακτικών Μεθόδων Αξιολόγησης

    – Αξιολόγηση από ομότιμους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Οφέλη και προκλήσεις

    – Εξετάστε την αξιοπιστία και την εγκυρότητα των αξιολογήσεων από ομότιμους σε σύγκριση με τη βαθμολόγηση του εκπαιδευτή.

    – Σύγκριση μεθόδων αξιολόγησης σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών: Οι απόψεις φοιτητών – καθηγητών.

    5. Αξιολόγηση βάσει φακέλου στη μάθηση των μαθητών

    – Αξιολογήστε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση βάσει φακέλου σε σύγκριση με τις κλασικές μεθόδους. Αναφερθείτε σε συγκεκριμένα παραδείγματα.

    6. Εναλλακτικές μέθοδοι αξιολόγησης για Μαθητές Ειδικής Αγωγής

    – Ανάπτυξη και αξιολόγηση διαφοροποιημένων εναλλακτικών στρατηγικών αξιολόγησης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

    – Μελετήστε πώς αυτές οι μέθοδοι επηρεάζουν την εμπιστοσύνη, την απόδοση και τη δέσμευση των μαθητών.

    7. Ψηφιακά και Εναλλακτικά Εργαλεία Αξιολόγησης Βασισμένα σε ΤΝ

    – Διερευνήστε πώς τα εργαλεία με τεχνητή νοημοσύνη (αυτοματοποιημένα συστήματα ανάδρασης, προσαρμοστικά κουίζ) μπορούν να ενισχύσουν τη διαμορφωτική αξιολόγηση.

    – Συγκρίνετε τις αξιολογήσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη με τις παραδοσιακές μεθόδους βαθμολόγησης όσον αφορά την ακρίβεια, την αποτελεσματικότητα και την ικανοποίηση των μαθητών/φοιτητών.

    8. Η σχέση της υποκειμενικής και αντικειμενικής γνώσης στις ανθρωπιστικές επιστήμες

    9. Η συμβολή της γνώσης στη διαμόρφωση του ανθρώπου

    – Το παράδειγμα του Comenius.

    – Το παράδειγμα του J.J>Rousseau

    – Το παράδειγμα του Νεοουμανισμού

    – Το παράδειγμα  της Παιδαγωγικής Ανθρωπολογίας

    10.  Η αξιολόγηση ως μέσο διαμόρφωσης του ανθρώπου

    11. Η αξιολόγηση της Γνώσης: μία ιστορική προσέγγιση

    12. Η αξιολόγηση της Γνώσης στο 19ο αι.

    Spencer, Η. (1861). What Knowledge Is of Most Worth.

    13. Η αξιολόγηση στη Νεωτερικότητα.

    ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

    1. Η εργασία θα πρέπει να περιλαμβάνει εξώφυλλο με το όνομά σας και όνομα διδάσκοντος/ουσας.
    2. Η αναφορά στη βιβλιογραφία θα πρέπει να γίνεται με το σύστημα ΑΡΑ
    3. Η εργασία θα πρέπει να περιλαμβάνει ως 20 πηγές
    4. Δομή Εργασίας
      • Περίληψη
      •  Παρουσίαση των κυρίως θεμάτων μελέτης
      • Εισαγωγή στο θέμα
      • Ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και ανάπτυξη του θέματος (σε κεφάλαια)
      • Συμπεράσματα
      • Βιβλιογραφία
    5. Μέγεθος εργασίας (3.000-5.000 λέξεις)  (αν θέλει κάποιος- κάποια επαυξημένο αριθμό λέξεων μπορεί να το κάνει)
    6. Ημερομηνία παράδοσης στην πλατφόρμα : 31/01/2026

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

    • Όπου το μάθημα διδάσκεται από περισσότερους καθηγητές-καθηγήτριες γίνεται μια εργασία στο προτεινόμενο θέμα του καθηγητή ή της καθηγήτριας που επιλέγεται.
    • Αν επιλεγεί διεπιστημονική εργασία, σε συμφωνία πάντα με τον καθηγητή ή την καθηγήτρια, διορθώνεται και από τους δυο καθηγητές/τριες και βαθμολογείται ξεχωριστά.
    • Διατηρείται το δικαίωμα της αντιπρότασης θέματος, εφόσον συμφωνεί ο καθηγητής ή καθηγήτρια.
    • Σε κάθε μάθημα η επικοινωνία για τις εργασίες γίνεται αποκλειστικά με τον καθηγητή ή την καθηγήτρια του μαθήματος.

    ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Η Αξιολόγηση στη Δια βίου Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Επιμόρφωση

    (Πλιόγκου Βασιλική-  Τρομάρα Σοφία)

    1. Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ) και  Εκπαίδευση Ενηλίκων. Εργαλεία της σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής και αξιολόγηση στο πεδίο της ΔΒΜ.

    2. Δια βίου μάθηση, πιστοποίηση προσόντων και διασφάλιση ποιότητας. Διερεύνηση των ελληνικών πολιτικών.

    3. Ρόλος της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών: επαγγελματική εξέλιξη και ποιότητα στην εκπαίδευση.

    4. Η Εκπαίδευση Ενηλίκων στις Σύγχρονες Κοινωνικο-Οικονομικές, Πολιτικές και Πολιτισμικές Συνθήκες. Ελλάδα και Ευρώπη.

    5. Αξιολόγηση των προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων στην Ελλάδα.

    6. Δια Βίου Μάθηση/Εκπαίδευση Ενηλίκων και Βιώσιμη Ανάπτυξη. Κοινωνική Δικαιοσύνη και Κοινωνικός Μετασχηματισμός. 

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Ειδικές μορφές Αξιολόγησης στις Πολιτικές: Κοινωνικής Ισότητας, Ζητημάτων Κοινωνικού Φύλου, Μετανάστευσης

    (Καλεράντε Ευαγγελία- Νικολάου Σουζάνα- Ασπρούλης Άρης- Παρασκευόπουλος Δημήτριος- Δημούλης Κωνσταντίνος)

    1. Θεσμικές οριοθετήσεις της Ε.Ε., εμφωλευμένα παίγνια και ασύμπτωτα συμφέροντα παικτών κατά την κρίση του προσφυγικού/μεταναστευτικού (2015)
    2. Εκπαίδευση μεταναστών/προσφύγων, πολύτιμα διδάγματα, ανοικτές προκλήσεις. Εκπαίδευση σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή «εκπαίδευσης έκτακτης ανάγκης»;
    3. Μεταναστευτικό/προσφυγικό ζήτημα και πρόκληση πολιτικών εξελίξεων στην Ευρώπη (χώρες υπό επιλογή). Ο ρόλος και η δυναμική των ΜΜΕ στη συγκρότηση της δημόσιας σφαίρας.
    4. Η μουσουλμανική μειονότητα στη Δυτική Θράκη και η εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας.
    1. Η Ρομά μειονότητα και η εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας.
    2. Η πομακική μειονότητα στη Δυτική Θράκη και η εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας.
    3. Κριτική αποτίμηση της εκπαιδευτικής πολιτικής της Ελλάδας σε παιδιά μετανάστες και πρόσφυγες (2010-2023).
    4. Σύνδεση της εκπαιδευτικής πολιτικής των ελληνικών κυβερνήσεων για τη μουσουλμανική μειονότητα στη Δυτική Θράκη με την ελληνική εξωτερική πολιτική (1922-1995).
    5. Η Γενική Γραμματεία Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και το Παρατηρητήριο για τη Ισότητα των Φύλων. Αξιολόγηση, σύγκριση με τον Οργανισμό της Γενικής Γραμματείας Ισότητας Φύλων και κριτική για την κατάργηση της αυτοτέλειας του μοναδικού εξειδικευμένου θεσμικού μηχανισμού για την ισότητα των φύλων το έτος 2019.
    6. Αξιολόγηση της δημόσιας παρουσίας ανδρών και γυναικών πολιτικών στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης
    7. Προφίλ και αξίες νέων στην Ελλάδα
    8. Ισότητα των φύλων και Γυναικοκτονίες κατά την περίοδο της Πανδημίας. Έρευνα στον Τύπο.
    9. Η συμβολή διεθνών οργανισμών στη διαχείριση του προσφυγικού-μεταναστευτικού φαινομένου: πλαίσιο αξιολόγησης υπηρεσιών παιδικής προστασίας  
    10. Κοινωνική ένταξη προσφύγων/γισσών και συμμετοχή στα κοινά: ο ρόλος των Κέντρων Ένταξης Μεταναστών (ΚΕΜ)
    11. Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη: ανάλυση επιδιωκόμενων στόχων και πλαισίου αξιολόγησης
    12. Δίκτυα και συνέργειες υποστήριξης των προσφύγων/γισσών στην εκπαίδευση: ανάλυση παραδείγματος
    13. Παιδαγωγικές παρεμβάσεις για την έμφυλη ανισότητα
    14. Γυναίκες και πολιτική. Αξιολόγηση της κατάστασης στην Ελλάδα
    15. Αξιολόγηση του αιτήματος της ισάριθμης αντιπροσώπευσης των φύλων
    16. Η επίδραση των έμφυλων παιχνιδιών των παιδιών στην ανάπτυξη ταυτότητας.
    17. Τεχνητή νοημοσύνη και κοινωνικά πεδία (ταινίες, λογοτεχνικά έργα: διαμόρφωση θέματος με συνεννόηση)
    18. Ακροδεξιές πολιτικές και εκπαίδευση: Η τεχνητή νοημοσύνη στο εκπαιδευτικό περιβάλλον
    19. Σκανδιναβικά μοντέλα αξιολόγηση
    20. Κριτικός λόγος- επικοινωνία, μείωση παρεμβατικών τεχνολογικών διαδικασιών στην Εκπαίδευση: Σκανδιναβικά πρότυπα
    21. Αξιολόγηση εκθέσεων, διεθνών οργανισμών σε κοινωνικά ζητήματα, σε αμεση συσχέτιση με την εκπαίδευση.
    22. Σύγχρονες μορφές κοινωνικής ανισότητας και ο ρόλος της εκπαίδευσης στην κοινωνική αναπαραγωγή.
    23. Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των πολιτικών κοινωνικής ένταξης για άτομα με αναπηρία 
    24. Ο ρόλος της αξιολόγησης στην ενίσχυση της ισότητας στην απασχόληση (π.χ. ΚοινΣΕπ, ΟΑΕΔ προγράμματα).
    25. Ειδικές μορφές αξιολόγησης κοινωνικών πολιτικών για την ισότητα: Θεωρία και πράξη.
    26. Ανάλυση φύλου στην αξιολόγηση δημόσιων πολιτικών: Από τη θεωρία στην εφαρμογή.
    27. Αξιολόγηση προγραμμάτων για την πρόσβαση ευπαθών ομάδων στις κοινωνικές υπηρεσίες
    28. Αξιολόγηση προγραμμάτων πρόληψης έμφυλης βίας και στήριξης θυμάτων
    29. Πολιτικές ισότητας φύλου στην εκπαίδευση: Μεθοδολογίες αξιολόγησης και δείκτες.
    30. Ανάλυση της πρόσβασης μεταναστών στις δημόσιες υπηρεσίες μέσα από την αξιολόγηση πολιτικών.
    31. Πολιτισμός και μετανάστευση: Αξιολόγηση των δράσεων πολιτισμικής διαμεσολάβησης

    ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ

    4.1 Miles 4.1 Miles | An Oscar-Nominated Op-Doc

    Attila ’74 Atilla 74: The Rape of Cyprus Michael Cacoyannis Αττίλας 74: Ο βιασμός της Κύπρου Μιχάλη Κακογιάννη

    Exodus https://movio.club/movie/470053  

    Το Λιβάδι που Δακρύζει https://movio.club/movie/37952

    Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού https://movio.club/movie/47432

    Γαλήνη ΓΑΛΗΝΗ Γκρέγκορι Μαρκόπουλος 1958

    Το Ταξίδι των Καταραμένων https://movio.club/movie/75641

    Όχθες https://movio.club/movie/365331

    Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ (ΝΙΚ.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, σκηνοθεσία Ζύλ Ντασσέν) ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ (1957)

    Απ’ το Χιόνι https://movio.club/movie/388281

    America, America https://movio.club/movie/47249

    Ο Μετανάστης https://movio.club/movie/47653

    Lamerica 라메리카 (Lamerica, 1994) 한글자막

    ΦΥΛΟ

    Αντίο Παλλακίδα μου https://voody-online.com/load/dramaa/24799-Αντίοπαλλακίδα-μουFarewell-My-ConcubineBa-wang-bie-ji-1993.html

    Στέλλα https://www.dailymotion.com/video/x8itdau

    Στρέλλα https://greek-movies.com/movies.php?m=1993

    Ευδοκία
    https://greek-movies.com/movies.php?m=90

    Il Grido Il Grido – di Michelangelo Antonioni – Film Completo by Film&Clips

    Πέντε Εύκολα Κομμάτια https://movio.club/movie/26617

    Το Κορίτσι με τα Μαύρα https://greek-movies.com/movies.php?m=10

    Άγγελος https://movio.club/movie/162484

    Boys Don’t Cry https://movio.club/movie/226

    Dannish Girl https://movio.club/movie/306819

    Star is Born https://movio.club/movie/22692

    Όλα για τη Μητέρα μου Ταινία Όλα για τη μητέρα μου / All About My Mother / Todo sobre mi madre (1999) online με ελληνικους υποτιτλους Δράμα Greek subtitles (tenies-online.best)

    Μίλα της Ταινία Talk to Her / Hable con ella / Μίλα της (2002) online με ελληνικους υποτιτλους Δράμα Greek subtitles (tenies-online.best)

    Volver Ταινία Γύρνα πίσω / Volver (2006) online με ελληνικους υποτιτλους Κωμωδία Greek subtitles (tenies-online.best)

    Πράσινες Τηγανιτές Ντομάτες Πράσινες Τηγανητές Ντομάτες (Fried Green Tomatoes) 1991 -Ελληνικοί υπότιτλοι- – YouTube

    ΤΑΞΙΚΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ

    Παράσιτα https://movio.club/movie/496243

    1900 https://movio.club/movie/3870

    Μαθαίνοντας την Αδικία https://movio.club/movie/479353

    Inequality for All https://movio.club/movie/159008

    Poor Us: An Animated History of Poverty  https://movio.club/movie/215012

    Λαός και Κολωνάκι https://greek-movies.com/movies.php?m=824

    Η Κυρία και Ο Ναύτης https://movio.club/movie/37916

    Το Τρίγωνο της Θλίψης https://movio.club/movie/497828

    The Garden of the Finzi https://movio.club/movie/4789

    Umberto D https://movio.club/movie/833

    Κλέφτης Ποδηλάτων https://movio.club/movie/5156

    Τα Σταφύλια της Οργής https://movio.club/movie/596

    Άνθρωποι και Ποντίκια https://movio.club/movie/51802

    Βίαιοι, Βρώμικοι, Κακοί! https://movio.club/movie/19413

    They Shoot Horses, Don’t They? They Shoot Horses, Don’t They ? (1969) [HD] – Sydney Pollack

    Where the Crawdads Sing (και στο movio club χωρίς διαφημίσεις) Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες / Where the Crawdads Sing (2022) » Ταινίες σειρες online με ελληνικους υποτιτλους Voody (voody-online.com)

    Η Μικρή Πριγκήπισσα Η μικρή πριγκίπισσα (1939) – YouTube

    Mother India Mother India (1957) Μητέρα Ινδία – भारत माता – YouTube

    ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

    Etre et Avoir Être et avoir Documentaire

    Entre les Murs Entre les murs (Entre os muros da escola)

    Se… Se… (1968) – Filme Completo – Legendado / If… 1968 Full Movie

    Summerhill Film Summerhill Film Greek Subtitles May 2020

    Ο Δάσκαλος που Άφηνε τα Παιδιά να Ονειρεύονται Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΟΥ ΑΦΗΝΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ

    Zero de Conduite Zéro de conduite – Jean Vigo

    Ο Ψύλλος ~ Υπερκινητικός Δάσκαλος Ο Ψύλλος~Υπερκινητικός Δάσκαλος

    Το Καναρινί Ποδήλατο Το καναρινί ποδήλατο – Full movie

    Πόνος και Δόξα Ταινία Πόνος και δόξα / Pain and Glory / Dolor y gloria (2019) online με ελληνικους υποτιτλους Δράμα Greek subtitles (tenies-online.best)

    Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών / Dead Poets Society (1989) » Ταινίες σειρες online με ελληνικους υποτιτλους Voody (voody-online.com)

    Ασυμβίβαστη Γενιά Ταινία Dangerous Minds / Ασυμβίβαστη Γενιά (1995) online με ελληνικους υποτιτλους Δράμα Greek subtitles (tenies-online.best)

    Το Ξυπόλυτο Τάγμα Το Ξυπόλυτο Τάγμα/The Barefoot Bataillon – Γκρεγκ Τάλλας (1953) eng subs – YouTube

    Ανάλυση ταινίας, κοινωνική- πολιτική προσέγγιση. Από το κοινωνικό ζήτημα στον κοινωνικό προβληματισμό Αξιολόγησης (ιδιαίτερα ζητήματα θα αναλυθούν από καθηγητή- καθηγήτρια του μαθήματος)

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Ψυχολογικές και Κοινωνιολογικές διαστάσεις στην Αξιολόγηση

    Καμαριανός Ιωάννης

    1. Η αξιολόγηση της ετερότητας στο σχολείο
    2. Κριτική θεώρηση του νομικού πλαισίου αξιολόγησης ως διαδικασία απορρύθμισης του εκπαιδευτικού πεδίου

    Πλιόγκου Βασιλική – Τζάρτζας Γιώργος

    1. Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης: Αντιλήψεις και πρακτικές
    2. Εκπαίδευση, ανάπτυξη ικανοτήτων και επαγγελματικές προοπτικές
    3. Εκπαιδευτικός σχεδιασμός και στοχοθεσία.

    Αδάμ Άννα

    1. Σύγχρονες εξελίξεις στη θεωρία και την έρευνα της Προσωποκεντρικής Προσέγγισης: Επιπτώσεις για την αξιολόγηση και τη θεραπευτική πράξη.

    2. Ηθική και αυθεντικότητα στη θεραπεία: Αναστοχασμός μέσα από την Προσωποκεντρική Προσέγγιση.

    3. Εφαρμογές της Προσωποκεντρικής Προσέγγισης στην εκπαίδευση: Προκλήσεις, περιορισμοί και δυνατότητες.

    4. Διάλογος ανάμεσα σε πλαίσια: Η Προσωποκεντρική Προσέγγιση στην εκπαίδευση και στη συμβουλευτική.

    5. Η αξιολόγηση της θεραπευτικής σχέσης στην Προσωποκεντρική Προσέγγιση: Θεωρητική τεκμηρίωση και ανάλυση μελέτης περίπτωσης.

    6. Η θεραπευτική διαδικασία ως πεδίο συν-διαμόρφωσης: Μελέτη περίπτωσης στο πλαίσιο της Προσωποκεντρικής Προσέγγισης.

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τεχνικές και πρακτικές Αξιολόγησης

    Λογιώτης Γιώργος

    1. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: κριτήρια και εργαλεία
    2. Αξιοποιώντας τον Εννοιολογικό Χάρτη ως Εργαλείο Διδασκαλίας και Αξιολόγησης
    3. Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης μέσω τεχνικής Project
    4. H ρουμπρίκα ως εργαλείο διδασκαλίας και αξιολόγησης
    5. Το portfolio ως εργαλείο μάθησης και ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού
    6. Η υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης σε σχολικές μονάδες
    7. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας
    8. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα
    9. Η αξιολόγηση ΓΙΑ τη μάθηση. Έννοια, χαρακτηριστικά, στρατηγικές και  εφαρμογή στην πράξη
    10. Η αυτοαξιολόγηση και η ετεροαξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών ως  τεχνικές διαμορφωτικής αξιολόγησης

    Γκιαούρη Στεργιανή

    1. Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργία εξατομικευμένων μαθησιακών μονοπατιών για μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες.
    2. ChatGPT και άλλες γενετικές ΑΙ πλατφόρμες στην εκπαίδευση: Ευκαιρίες και κίνδυνοι για την ειδική αγωγή.
    3. Η χρήση της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας για την αξιολόγηση κοινωνικών και γνωστικών δεξιοτήτων μαθητών/τριών με αυτισμό.
    4. Η συμβολή της οικογένειας και της τεχνολογίας στην καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές: Νέες μορφές συνεργασίας.
    5. Στρατηγικές Διαχείρισης Συμπεριφοράς στην Τάξη για την Ενίσχυση της Μαθησιακής Εμπλοκής.
    6. Συμπερίληψη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Διαμορφωτικές στρατηγικές αξιολόγησης για όλους.
    7. Η έννοια της “προσβάσιμης μάθησης” στη σύγχρονη ψηφιακή τάξη.
    8. Νευροεκπαιδευτική προσέγγιση στην αξιολόγηση μαθητών /τριών με δυσλεξία.
    9. Η επίδραση του άγχους της αξιολόγησης (test anxiety) στην απόδοση μαθητών/τριών με ΔΕΠ-Υ.
    10. Η σχέση μεταξύ εκτελεστικών λειτουργιών και μαθησιακής αξιολόγησης στην πρώιμη σχολική ηλικία.
    11. Mindfulness και αξιολόγηση: Ενίσχυση της συγκέντρωσης και μείωση του άγχους για μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
    12. Ο ρόλος της συναισθηματικής επάρκειας στην αυτορρύθμιση της μάθησης και την αξιολόγηση.
    13. Η αξιολόγηση ως εργαλείο κοινωνικής δικαιοσύνης: Προσεγγίσεις για την ενίσχυση της ισότητας και της δημοκρατίας στο σχολείο.
    14. Δικαιώματα παιδιών με αναπηρία και ηθικές διαστάσεις της αξιολόγησης.
    15. Φύλο και αξιολόγηση: Στερεότυπα και επιπτώσεις στην επίδοση μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
    16. Συμμετοχική αξιολόγηση: Ο ρόλος των μαθητών/τριών στη διαμόρφωση των κριτηρίων μάθησης.
    17. Διαμορφωτική αξιολόγηση μέσω gamification και ψηφιακών παιχνιδιών: Μια καινοτόμος προσέγγιση για μαθητές/τριες με ΔΕΠ-Υ.
    18. Αξιολόγηση και σχολική κουλτούρα: Πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν περιβάλλον εμπιστοσύνης, ασφάλειας και ένταξης.
    19. Χρήση εικονικών βοηθών (avatars) για την ενίσχυση της επικοινωνίας μαθητών/τριών με αυτισμό.
    20. Διαμορφωτική αξιολόγηση μέσω συνεργατικών project για μαθητές/τριες με αναπτυξιακές διαταραχές.
    21. Αξιολόγηση μέσω τέχνης και δημιουργικής έκφρασης σε μαθητές/τριες με συναισθηματικές δυσκολίες.
    22. Προσαρμοσμένη αξιολόγηση για μαθητές/τριες με υψηλές νοητικές ικανότητες και με παράλληλες μαθησιακές δυσκολίες.
    23. Η έννοια της νευροποικιλότητας στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός και αξιολόγηση με βάση τις αρχές της συμπερίληψης.
    24. Ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης και των Ψηφιακών Κοινοτήτων Μάθησης στην Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής: Ευκαιρίες, Προκλήσεις και Ηθικές Προεκτάσεις.
    25. Η Διεπιστημονικότητα στο Σχολείο: Συνεργατικά Μοντέλα Υποστήριξης και Αξιολόγησης Μαθητών/τριών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.

    ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

    1. Η εργασία θα πρέπει να περιλαμβάνει εξώφυλλο με το όνομά σας και όνομα διδάσκοντος/ουσας.
    2. Η αναφορά στη βιβλιογραφία θα πρέπει να γίνεται με το σύστημα ΑΡΑ
    3. Η εργασία θα πρέπει να περιλαμβάνει ως 20 πηγές
    4. Δομή Εργασίας
      • Περίληψη
      •  Παρουσίαση των κυρίως θεμάτων μελέτης
      • Εισαγωγή στο θέμα
      • Ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και ανάπτυξη του θέματος (σε κεφάλαια)
      • Συμπεράσματα
      • Βιβλιογραφία
    5. Μέγεθος εργασίας (3.000-5.000 λέξεις)  (αν θέλει κάποιος- κάποια επαυξημένο αριθμό λέξεων μπορεί να το κάνει)

    Ημερομηνία παράδοσης στην πλατφόρμα: 10/02/2026

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

    • Όπου το μάθημα διδάσκεται από περισσότερους καθηγητές-καθηγήτριες γίνεται μια εργασία στο προτεινόμενο θέμα του καθηγητή ή της καθηγήτριας που επιλέγεται.
    • Αν επιλεγεί διεπιστημονική εργασία, σε συμφωνία πάντα με τον καθηγητή ή την καθηγήτρια, διορθώνεται και από τους δυο καθηγητές/τριες και βαθμολογείται ξεχωριστά.
    • Διατηρείται το δικαίωμα της αντιπρότασης θέματος, εφόσον συμφωνεί ο καθηγητής ή καθηγήτρια
    • Σε κάθε μάθημα η επικοινωνία για τις εργασίες γίνεται αποκλειστικά με τον καθηγητή ή την καθηγήτρια του μαθήματος.

    Κύλιση στην κορυφή