Η Αξιολόγηση στο μοντέλο κοινωνικής-οικονομικής ανάπτυξης και δομών Πρόνοιας και Πολιτισμού
Η Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και στη Δια Βίου Κατάρτιση-Επιμόρφωση
(Evaluation in Education and Evaluation in Lifelong Learning)
Στο συγκεκριμένο μάθημα αναλύονται μέθοδοι και συστήματα Αξιολόγησης δομών και εργαζομένων, προκειμένου να εννοιολογηθεί η διαδικασία της Αξιολόγησης σε άμεση συσχέτιση με την απόδοση λειτουργιών σε Υπηρεσίες και Οργανισμούς. Η Αξιολόγηση διασυνδέεται με το επίπεδο ανάπτυξης, ώστε να προβληθεί η αναγκαιότητα μιας διαδικασίας για τους ευρύτερους κοινωνικούς, οικονομικούς και πολιτισμικούς στόχους. Αναλύονται οι προθέσεις-ρόλοι διαφορετικών Οργανισμών και φορέων σε άμεση συνάφεια με Μοντέλα Αξιολόγησης. Οι εφαρμοσμένες διαδικασίες Αξιολόγησης αποτιμώνται με βάση τους στόχους, που προσδιορίζονται από Οργανισμούς και φορείς. Στην ίδια ενότητα μαθήματος προσδιορίζεται η διαδικασία Αξιολόγησης, συγκριτικά με επιλογές Αξιολόγησης που γίνονται σε άλλα Κράτη με αντίστοιχη οικονομική, πολιτισμική και προνοιακή πολιτική.
Ενότητα 1η Εννοιολογική Προσέγγιση της Αξιολόγησης
Ενότητα 2η Σύνδεση Αξιολόγησης – Πολιτισμού
Ενότητα 3η Η αξιολόγηση στη διαχρονία της (Ά Μέρος).
Ενότητα 4η Η αξιολόγηση στη διαχρονία της (Β Μέρος).
Ενότητα 5η Ειδικά ζητήματα αξιολόγησης: Από τον λανθάνοντα λόγο στην αξιολόγηση ως στοχευμένη πράξη
Ενότητα 6η Διεθνείς οργανισμοί: Οριοθέτηση μεθόδων αξιολόγησης
Ενότητα 7η Κουλτούρα για την αξιολόγηση – Εκπαίδευση
Ενότητα 8η Διαφοροποιημένες πολιτικές αξιολόγησης σε διαφορετικά οικονομικά – πολιτικά περιβάλλοντα
Ενότητα 9η Ομάδες πίεσης και αξιολόγηση
Ενότητα 10η Η αξιολόγηση ως αντικείμενο έρευνας
Ενότητα 11η Ερευνητικά εφαρμοστικά πεδία (Α΄μέρος)
Ενότητα 12η Ερευνητικά εφαρμοστικά πεδία (Β΄μέρος)
Ενότητα 13η Ερευνητικά εφαρμοστικά πεδία (Γ΄μέρος)
Boyce, G. & Ville, S. (2005). Ν. Σταματάκης (μτφρ.). Λ. Μαζαράκη (επιμ.). Η Εξέλιξη των Σύγχρονων Επιχειρήσεων. Αθήνα: Αλεξάνδρεια.
Brown, G., Bull, J. & Pendlebury, M. (1997). Assessing student learning in higher education. London: Routledge.
Esping – Andersen, G. (1990). The Three Worlds of Welfare Capitalism. Polity Press: Cambridge.
Esping-Andersen, G. (2006). Χ. Οικονόμου (μτφρ.). Γιατί χρειαζόμαστε ένα νέο Κοινωνικό Κράτος. Διόνικος: Αθήνα.
Freeman, R. E. (1984). Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston: Pitman.
Heald, M. (1970). The Social Responsibilities of Business: Company και community, 1900-1960. Cleveland: Press of Case Western Reserve University.
Jacobs, R., Smith, PC & Street, A. (2016). Measuring efficiency in health care. Cambridge: Cambridge University Press.
Johnson, H. L. (1971). Business in contemporary society: framework and issues (Problems in a business society). Belmond: Wadsworth Pub. Co.
Καλεράντε, Ε., Πλιόγκου, Β., Ελευθεράκης, Θ. & Τζάρτζας, Γ. (2022). Θεωρητικός Λόγος και Πολιτικές Πρακτικές στις Διαδικασίες Αξιολόγησης. Αθήνα: Γρηγόρη.
Μούζα – Λαζαρίδη, Α. (2006). Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων. Αθήνα: Κριτική.
Rossi, P. H. & Freeman, H. W. (1989). Evaluation: A Systematic Approach. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Spicker, P. (2004). Το Κράτος Πρόνοιας, μια γενική θεωρία. Διόνικος: Αθήνα.
Suchman, Ε. A. (1967). Evaluation Research. New York: Russell Sage Foundation.
Taylor, F. (2007). Ι. Μπιμπλή (μτφρ.). Ι. Ψημμένος (επιλ.- προλ.). Αρχές Επιστημονικού Μάνατζμεντ. Αθήνα: Παπαζήσης.
Walton, C. C. (1967). Corporate Social Responsibilities. Belmond: Wadsworth Pub. Co.
Η Ευαγγελία Καλεράντε είναι Καθηγήτρια της Εκπαιδευτικής Πολιτικής- Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, στο Πανεπιστήμιο της Δ. Μακεδονίας. Έχει πραγματοποιήσει σπουδές Πολιτικών Επιστημών, Παιδαγωγικών και Κοινωνιολογίας. Ασχολείται με ζητήματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και Πολιτικής Κοινωνιολογίας. Με βάση την ενασχόλησή της με την Κοινωνιολογία της Τέχνης και της Λογοτεχνίας έχει συνεργαστεί με τη Σχολή Καλών Τεχνών και το μεταπτυχιακό τμήμα Δημιουργικής Γραφής. Συνεργάζεται σε μεταπτυχιακά τμήματα διαφορετικών Πανεπιστημίων, όπως και σε σεμιναριακούς κύκλους. Στις ειδικές συνεργασίες της περιλαμβάνεται επιστημονικό έργο σε οργανισμούς, όπως: ΙΚΥ, ΕΚΔΔΑ, ΚΕΘΙ, ΙΠΕΜ-ΔΟΕ, ΕΛΙΔΕΚ κλπ. Επίσης συμμετέχει σε τυπικά και άτυπα πεδία σκέψης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε θέματα κοινωνικής οικονομίας, μετανάστευσης και κοινωνιολογικής μελέτης κοινωνικών ανισοτήτων. Έχει εργαστεί σε ερευνητικές ομάδες για τη διερεύνηση ζητημάτων αναφορικά με την Εκπαιδευτική Πολιτική για τη μετανάστευση και την ισότητα. Επίσης, την ενδιαφέρει η μελέτη της Ιστορίας της Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με αξιοποίηση αρχειακού υλικού και βιογραφικής ανάλυσης. Επικεντρώνεται στη σύνδεση πολιτικής, εκπαίδευσης και δομημένης κοινωνικής πραγματικότητας. Είναι μέλος Ελληνικών Επιστημονικών Συλλόγων και αντίστοιχων Παγκοσμίων της ειδικότητάς της. Μελέτες και άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και ξένα περιοδικά και επιστημονικούς τόμους. Τα προσωπικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε κινηματογράφο, λογοτεχνία και φωτογραφία.
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις
- Καλεράντε, Ε, Πλιόγκου, Β. Ελευθεράκης, Θ. & Τζάρτζας Γ. (2022). Θεωρητικός Λόγος και Πολιτικές Πρακτικές στις Διαδικασίες Αξιολόγησης. Αθήνα: Γρηγόρης
- Kalerante, E. (2022). Constructing the Humanistic Knowledge Amidst Crisis Periods: The Role of Leadership in Formulating Democratic Educational Culture. Open Journal For Sociological Studies (OJSS), 6 (1), 35-50.
- Καλεράντε, Ε. (2021). Εκπαιδευτική Κουλτούρα και Κοινωνικο-πολιτικός λόγος: «Η μικρή ιστορία της εκπαιδευτικής πολιτικής 1963-1965 στη μεγάλη ιστορία της δεκαετίας του ΄60». Αθήνα: 24 γράμματα.
- Kalerante, E., Giavrimis, P., Nikolaou, S-M., Eleftherakis, Th. & Gogou, L. (eds.) (2020). Applied Qualitative Studies in Education. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.
- Kalerante, E. (2020). “The Process of Education Policy for Refugees within a Schedule to Promote Democracy”. Journal of Education, Society and Behavioural Science 33(1): 1-10.
- Kalerante, E. (2020). “Ideologies and Conceptualisations to organization and operation of experimental schools”. International Journal of Education Humanities and Social Science. 3 (01): 33-41.
- Καλεράντε, Ε. (2020). Πολιτική για την εκπαίδευση των προσφύγων: Κειμενικός λόγος και εκπαιδευτικές δομές, στον συλλογικό τόμο Ψημμένος, Ι. (επιμ.) Μετανάστευση και μεταναστευτική πολιτική. Αθήνα: Διόνικος, 297-325.
- Καλεράντε, Ε. (2020). Προσφυγικό ζήτημα και δημοκρατία: Η εκπαίδευση των προσφύγων στην προσαρμοστική αναβάθμιση εκπαιδευτικών πολιτικών, στο: Μιχαήλ, Δ. Σακελαρίου, Α & Γογονάς, Ν. (επιμ.). Πρόσφυγες και Εκπαίδευση. Αθήνα: Σταμούλης, 33-57.
Η Σουζάννα-Μαρία Νικολάου είναι Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο «Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχει σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλοσοφία, Παιδαγωγική και Ψυχολογία και στο Πανεπιστήμιο της Κολωνίας (Γερμανίας) Κοινωνική Παιδαγωγική-Κοινωνιολογία, Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία και Φιλοσοφία. Έχει διδάξει επί σειρά ετών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο (ΠΤΔΕ και ΦΠΨ, ΠΜΣ «Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου»). Στις ειδικές συνεργασίες της περιλαμβάνεται επιστημονικό έργο και μελέτες αξιολόγησης σε οργανισμούς, όπως: ΙΕΠ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ΙΚΥ, Erasmus+, ΕΚΔΔΑ, ΙΠΕΜ-ΔΟΕ, ΕΑΠ κλπ. Βιβλία και άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στο εξωτερικό (Teubner Verlag, Cambridge Scholars Publishing) και στην Ελλάδα (Gutenberg, Γρηγόρη). Τα επιστημονικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν σε θεματικές όπως η Δημοκρατική Εκπαίδευση και η Ιδιότητα του Πολίτη, οι Κοινωνικές και Εκπαιδευτικές ανισότητες, η Έμφυλη Ισότητα, η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού Έργου, τα Προβλήματα Σχολικής Διαρροής, η Κοινωνικοποίηση του παιδιού κ.ά.
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις
- Νικολάου, Σ.-Μ. (2022), Κοινωνικοποίηση. Η διαδικασία της κοινωνικοποίησης και η συμβολή της στη διαμόρφωση του κοινωνικού ανθρώπου, Αθήνα: ΚΑΛΛΙΠΟΣ Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις (kallipos.gr) (ΙSBN 978-618-85850-5-8)
- Νικολάου, Σ.-Μ. (2021), Εκπαιδεύοντας για τη Δημοκρατία. Συμβολές στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Αθήνα: Gutenberg.
- Kalerante, E., Giavrimis, P., Eleftherakis, Th., Gogou, L., Nikolaou, S.-M. (2020), (επιμ.), Applied Qualitative Studies in Education, transl. C. Tsantali, UK: Cambridge Scholars Publishing.
- Γώγου, Λ., Καλεράντε, Ε., Ελευθεράκης, Θ., Κουστουράκης, Γ., Γιαβρίμης, Π. & Νικολάου, Σ.-Μ. (2020), (επιμ.), Ποιοτικές μέθοδοι στην Εκπαίδευση: θεωρητικοί προβληματισμοί και πρακτικές εφαρμογές, Αθήνα: Γρηγόρη.
- Νικολάου, Σ.-Μ., Ελευθεράκης, Θ., Καλεράντε, Ε., Γιαβρίμης, Π. & Κουστουράκης, Γ. (επιμ.) (2018), Νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση και τη δημοκρατία: Κοινωνιολογικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις της Δημοκρατικής Εκπαίδευσης, Σειρά: Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Αθήνα: Gutenberg
- Νικολάου, Σ.-Μ. & Μπαρμπαρούσης, Χ. (2017), Σύγχρονα Κοινωνιολογικά Ζητήματα. Η Κοινωνική και Πολιτική Εκπαίδευση με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα: Gutenberg
- Nikolaou, S.-M. & Barmparousis, Ch. (2023), Distance Education in τhe Shadow οf the Covid-19 Pandemic: Secondary Education Teachers’ Experiences—A Case Study, In: S. Soulis et al. (eds) Challenges and Concerns in 21st Century Education, Cambridge Scholars Publishing, pp. 2-14
- Peleki, A. & Nikolaou, S.M. (2023), Interpretation of Masculinity from Secondary Education Boys in Greece, In R. Vieira et al., Livro de Atas : XXXIV Congresso Internacional da SIPS (Sociedade Iberoamericana de Pedagogia Social) e 10.ª Conferences Internacional de Mediação Intercultural e Intervenção Social – ”Pedagogia Social e Mediação Intercultural: Teoria e Prática na Intervenção Socioeducativa” ORGS Centro Interdisciplinar De Ciencias Sociais, pp. 710-724 DOI: https://doi.org/10.25766/d6g0-b749
- Diamanti, K., Barmparousis, Ch. & Nikolaou, S.-M. (2022), Friendship and Socialization in the Days of the Covid-19 Pandemic Crisis. Research Analysis and Suggestions, In Journal of Social Science Studies Vol. 8, No. 2, pp. 177-187.
- Sevi, A., Vavitsas, T., Spinthourakis J.-A., Nikolaou S.-M. (2022), Translanguaging in the Greek Primary School classroom: a refugee student’s experience, in: Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Εκπαίδευση στον 21ο αι. Σύγχρονες προκλήσεις και προβληματισμοί, επιμ. Σ. Σούλης, Μ. Λιακοπούλου, Α΄ Τόμος. Αθήνα: Gutenberg σσ. 882-892
- Giavrimis, P. & Nikolaou, S.-M. (2021), Teachers’ Social Capital: Differentiations and Outcomes, In Social Sciences and Education Research Review (8) 18 -25 pp. 9-25.
- Νικολάου, Σ.-Μ. (2021), Διλήμματα στην εκπαίδευση για τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη στο: Χρ. Ζάγκος & Θ. Θάνος (επιμ.) Κοινωνία, Πολιτική και Εκπαίδευση. Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και εκπαιδευτική πολιτική: ερευνητικές τομές, Αθήνα: πεδίο, σσ. 441-454
- Nikolaou, S.-M. (2020), The Immigration Issue in the Field of Sociological Research, In European Journal of Education and Pedagogy Vol. 1, Issue 1, Nov. 2020, pp. 1-5.
Ο Ουδατζής Νικόλαος έχει πραγματοποιήσει σπουδές Παιδαγωγικών, Πολιτικών Επιστημών και Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης. Κύρια επιστημονικά και ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι η πολιτική ανάλυση και η εκπαιδευτική πολιτική με εστίαση στις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή και ελληνικά συνέδρια με ερευνητική εστίαση στην πολιτική ανάλυση, την εκπαιδευτική πολιτική και την αξιολόγηση. Αξιοποιεί σύνθετες ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους έρευνας στις εργασίες του. Έχει διατελέσει κριτής διεθνών και ελληνικών συνεδρίων στη θεματική της εκπαιδευτικής πολιτικής και της σχολικής εκπαίδευσης. Συμμετείχε σε ερευνητικά project σχετικά με τις προοπτικές απασχόλησης, εκπαίδευσης και κατάρτισης ευαίσθητων πληθυσμιακών ομάδων (γυναίκες, νέοι, κρατούμενοι). Άρθρα και μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά επιστημονικών συνεδρίων. Τα προσωπικά του ενδιαφέροντα αναφέρονται στην ιστορία και την πολιτική.
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις
- Ουδατζής, Ν., & Καλεράντε, Ε. (2023). Κριτικές προσεγγίσεις στην αξιολόγηση του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ως προς τις ακαδημαϊκές επιδόσεις. Συγκριτικές θεωρητικές νοηματοδοτήσεις στη δυναμική στάσεων, αξιών και συμπεριφορών Ελλήνων και Φινλανδών μαθητών ως μελλοντικών πολιτών. Επιθεώρηση Κοινωνικής Πολιτικής και Δια Βίου Εκπαίδευσης, 1(1). [Υπό έκδοση]
- Oudatzis, N., Tzikas, K., & Poulos, C. (2023). ‘What are the goals of kindergarten?’ Consistency of teachers’ and parents’ beliefs about kindergarten goals. Journal of Childhood, Education & Society, 4(1), 95-113.
- Oudatzis, N., & Tzikas, K. (2022). The Right to Choose: Political Discourses, Ideological connotations and their impact on Reforms regarding the ‘entrance system’ to Higher Education, in Greece. Journal of Critical Education Policy Studies, 19(3), 386-431.
- Kalerante, E., Oudatzis, N., Tzikas, K., Tsantali, C., & Poulos, C. (2022). Approach and Application of the Rational Choice Theory in Decisions, Interests and Preferences of the Active Players in the Migration Crisis (2014-18): The Interactive Role of the European Union and the Turkish Policy. Asian Journal of Advanced Research and Reports, 16(6), 43-61.
- Ουδατζής, Ν., & Καλεράντε, Ε. (2019). Φιλελεύθερος λόγος και πολιτικός ριζοσπαστισμός στην εκπαιδευτική πολιτική του Γεράσιμου Αρσένη, στο Πολιτική Ιστορία του 20ου αιώνα και ειδικότερες θεματικές, Πρακτικά ΙΑ΄ Διεθνούς Πανιόνιου Συνεδρίου «Επτανησιακός Βίος και Πολιτισμός», Τόμ.ΙΙ (Επιμ. Τουμασάτος, Η.), Αργοστόλι, σσ.647-666.
- Ουδατζής Ν. (2003). Η διαδικασία διαμόρφωσης μιας εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής πρότασης σε σχέση με το διεθνές συγκείμενο περιβάλλον. Η σύνθεση, αντίθεση, συγκρότηση και εφαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών επιλογών μέσα από τη διερεύνηση του ν.2525/97, στο, Γ. Μπαγάκης (επιμ.), Ο εκπαιδευτικός και η ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση. Αθήνα: Μεταίχμιο, 123-133.
Ο Άρης Ασπρούλης είναι Αριστούχος Διδάκτωρ του Παντείου Πανεπιστημίου με αντικείμενο την Κοινωνιολογία της Εργασίας. Έχει πραγματοποιήσει τη διατριβή του με επιτόπια έρευνα πεδίου στο Λιγνιτωρυχείο της Μεγαλόπολης διερευνώντας τον σιωπηρό αντίκτυπο της Κρίσης πάνω στη ζωή και την εργασία των εργαζομένων. Είναι Αριστούχος του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Εφαρμοσμένη Κοινωνική Πολιτική, την Εργασία και τις Πολιτικές Απασχόλησης στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου. Από το 2002 έως σήμερα έχει συμμετάσχει σε έρευνες του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) και έχει δημοσιεύσει σε επιστημονικά περιοδικά, όπως «Asian Research Journal of Arts & Social Sciences», «Asian Journal of Education and Social Studies», «Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών», και «Επιστημονική Θεώρηση: Κοινωνική Συνοχή & Ανάπτυξη». Ως μέλος της ερευνητικής ομάδας του Καθηγητή Κοινωνιολογίας Ιορδάνη Ψημμένου τα τελευταία 20 χρόνια έχει συμμετάσχει σε έρευνες του Κέντρου Κοινωνικής Μορφολογίας & Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου (ΚΕΚΜΟΚΟΠ) και έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε ακαδημαϊκά συνέδρια στην Ελλάδα και την Αγγλία (Πανεπιστήμια Νιούκαστλ και Ντάραμ). Είναι ειδικός στην Επικοινωνία του Πολιτισμού και θεατρικός συγγραφέας με σταθερή παρουσία στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το 2014 διατελεί Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν και από το 2022 διατελεί Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διαβαλκανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Περιφέρειας Αττικής. Από το 2018 έως σήμερα εισηγείται στην ‘ARTENS– Σεμινάρια για τις Τέχνες και τον Πολιτισμό’ το μάθημα ‘Επικοινωνία του Πολιτισμού’ και διδάσκει ‘Επικοινωνία του Πολιτισμού’ ως επισκέπτης διδάσκων (Professional associate-instructor) στο ‘Εργαστήριο Πολιτισμού VΙ: Θέατρο/Σύγχρονη Παραστασιολογία’ που πραγματοποιείται από την Επίκουρη Καθηγήτρια Πατρίσια Κόκκορη στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Ως θεατρικός συγγραφέας έχει συνυπογράψει δεκατέσσερα θεατρικά έργα τα οποία έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα, την Αγγλία, την Αμερική και τα βαλκάνια σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, έχουν μεταφραστεί στην αγγλική και ιταλική γλώσσα και έχουν εκδοθεί από την Κάπα Εκδοτική. Το Ακαδημαϊκό Έτος 2022 – 2023 δίδαξε τα μαθήματα «Διαχείριση Κοινωνικών Ζητημάτων σε Περιόδους Κρίσης: Γνώση για την Κοινωνία και τους Θεσμούς», «Ζητήματα κοινωνικής ανισότητας ως προς το φύλο: σεξουαλική διαπαιδαγώγηση – αναίρεση μορφών βίας – κακοποίησης» και «Κοινωνιολογία της Μετανάστευσης: Κοινωνικά Δίκτυα και Κοινωνική Ενσωμάτωση» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και το μάθημα «Αγορά εργασίας – Κοινωνία πολιτών» στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Η Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και στη Δια Βίου Κατάρτιση-Επιμόρφωση» του ίδιου τμήματος.
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις
- 2022 / «Immigrant work force in Greece: social inequalities, labor and crisis. The road to subservience» στο Επιστημονικό Περιοδικό Asian Research Journal of Arts & Social Sciences
- 2022 / “Gender and the meaning of work. A critical approach to career orientation based on the cases of women working at the Megalopolis mines at the factory of the Hellenic Public Power Corporation (DEI)” στο Επιστημονικό Περιοδικό Asian Journal of Education and Social Studies
- 2019 / «Σιωπηρές Συμβάσεις Εργασίας την εποχή της Κρίσης. Η περίπτωση της ΔΕΗ. Το παράδειγμα της Μεγαλόπολης» στο “Η ηθική της εργασίας” της Ελληνικής Εταιρείας Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού
Ο Κωνσταντίνος Ι. Δημούλης είναι Διδάκτορας Βαλκανιολογίας με ειδικότητα τις θρησκευτικές μειονότητες των Βαλκανίων. Έχει πραγματοποιήσει σπουδές Θεολογίας, Νεότερης Ευρωπαϊκής Ιστορίας, Πολιτικών Επιστημών, Βαλκανιολογίας. Ασχολείται με ζητήματα Θρησκευτικών Μειονοτήτων, Συγκρούσεις Θρησκειών και Πολιτικών Συστημάτων, Ιστορίας, Εκπαίδευσης Ενηλίκων και Ειδικής Αγωγής. Απασχολήθηκε αρχικά στο Ιστορικό Αρχείο του Υπουργείου Εξωτερικών και κατόπιν διορίστηκε με ΑΣΕΠ ως καθηγητής δευτεροβάθμιας. Επί σειρά ετών διετέλεσε υποδιευθυντής σε δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Με βάση την ενασχόλησή του με την Εκπαίδευση Ενηλίκων συνεργάζεται από το 2015 με τον ΕΟΠΠΕΠ ως μέλος Επιτροπών Ειδικών Επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων. Επίσης συμμετέχει ως επιστημονικός συνεργάτης σε επιστημονικά περιοδικά, σε θέματα Θρησκευτικών Μειονοτήτων και Ιστορίας των κρατών της Βαλκανικής Χερσονήσου. Έχει εργαστεί σε ερευνητικές ομάδες για τη διερεύνηση ζητημάτων αναφορικά με τις κοινωνιολογικές συνέπειες της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Επίσης, τον ενδιαφέρει η μελέτη της ιστορίας των βαλκανικών χωρών με αξιοποίηση αρχειακού υλικού. Επικεντρώνεται στη σύνδεση Πολιτικής και Θρησκειών. Μελέτες και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά περιοδικά και επιστημονικούς τόμους.
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις
- Δημούλης, Κ. Ι. & Μπασιώτη, Π. (2019). «Η αυτοκτονία στην Ελλάδα της κρίσης: Μια θεωρητική συζήτηση». Στο Κ. Χαραλαμπάκη (επιμ.). Ανάλεκτα Ψυχοθεραπείας και Πολιτικής (σσ. 243-261). Αθήνα: Κοροντζής. ISBN13-9786185042738
- Δημούλης, Κ. Ι. (2020). Σύγκρουση Ισλάμ και Κομμουνισμού στα Βαλκάνια. Η περίπτωση της Βουλγαρίας: 1944-1989. Αθήνα: 24Γράμματα. ISBN13-9786185469511
- Νικολόπουλος Β. & Δημούλης Κ. Ι. (2022). Ιστορία και Προσφορά των Μοναστηριών Καλαβρύτων και Αιγιαλείας. Πτολεμαΐδα: Θύμησης. ISBN 978-6-1888-61790-2
- Δημούλης Κ. Ι. (2022). «Επτά Στύλοι, Μια Άνοιξη και Επτά Μύθοι». Στο Θύμησης 4: 5-11. ISSN 9772732896107
- Ρούσου Ε. & Δημούλης Κ. Ι. (2020). Ειδικότητα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία. Απαντήσεις στην Τράπεζα Θεμάτων του ΕΟΠΠΕΠ. Αθήνα: 24 Γράμματα. ISBN13-9786182010785
- Δημούλης, Κ. Ι. (2019). «Το Γουδή και η ιστορία του». Στο Κ. Γ. Κατσινίκας & Κ.Ι. Καδδά (επιμ.). Άλσος Ελληνικού Στρατού. Ιστορία – Κοινωνία – Περιβάλλον, (σσ. 11-38). Αθήνα: Τυπογραφείο Ελληνικού Στρατού-Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. ISBN 978-618-84333-0-4